You are currently viewing A csapatösszetartás nehézségei a home officeban

A csapatösszetartás nehézségei a home officeban

  • Post author:
  • Post category:Hírek

A csapatösszetartás nehézségei a home officeban

2021.01.15

A járvány átformálta a világképünket, munkamódszereinket és több más mellett a kialakult csapatkohéziót is próbára tette. Mivel az irodai munkák nagy részében otthonról dolgoznak a kollegák, nem találkoznak minden héten, ezért a csapatmunka, az együttműködések, a közös döntések mind-mind csorbát szenvedtek. Nem volt ez másként az INNObyte-nál sem, azonban különböző módszerekkel próbáltunk segíteni a helyzeten.

Elsősorban a kollegák felé irányuló kommunikáció mennyiségét növeltük meg. Kiestek azok a kommunikációs csatornák (közös étkezés, kávézás), melyek az irodán belüli információ-áramlás fő csatornái, ezt próbáltuk félig formális kommunikációval pótolni. Minden héten a Kommunikációs Igazgató körlevélben tájékoztatott mindenkit a különböző projektek állásáról, az új projektekről, a teljes céget vagy a cég nagy részét érintő ügyekről. Rendkívül fontosnak tartottuk, hogy a kollégákat érintő ügyekről értesüljenek, így megőrizzük a közös célba vetett bizalmat.

Több csoportban is bevezettük (a vezető terheltsége függvényében) a heti-kétheti rendszerességű kötetlen összetartásokat, ahol a vezető egyrészt tájékoztatja a csoportot az aktualitásokról, másrészt minden kolléga is kap lehetőséget megosztani őt érintő magán vagy szakmai információkat.

A járvány egyéni hatásait vizsgáltuk kérdőívvel is tavasszal, melyet 2021 elején megismétlünk. A kérdőív eredménye szerint a kollégák jól vették az átállással járó akadályokat, felvették a ritmust, azonban mindenkire erős hatást gyakorolt az átállás. A kollégák kiemelték, hogy legjobban a közös étkezések, kávézások hiányoznak, melyek funkcióját a fent leírt módon kívántuk pótolni.

Ezen kívül a leselejtezett laptopokkal hozzájárultunk több kolléga online otthonoktatási erőfeszítéseinek sikeréhez is. Az online otthonoktatás hatásairól a kollégáinkra szintén készítettünk kérdőívet, melynek eredményeiről sajtóközleményt is kiadtunk. Az online oktatás alatt tavasszal és ősszel is kiemelten kezeltük a területet, hiszen az INNObyte közvetlen közelében közel 100 gyerek él, és mindig is fontos volt nekünk a családbarát működés.

Végül többször sor került tulajdonosi tájékoztatóra, melyekre a Teams videókonferencia funkcióját használtuk. Ezek közül voltak kötetlenebb, általános alkalmak, illetve volt olyan is, aminek kifejezett célja volt, hogy a cég életében történt fontos változást ismertessen. A konferenciák alatt írásos kérdéseket lehetett feltenni.

2021-ben tervezzük folytatni a sűrű kommunikációt, továbbra is a célokra, illetve az elért sikerekre helyezve a hangsúlyt. Tervezzük a tavaly tavaszi kérdőíveinket újból felvenni. Ezen kívül felmerült, tervben van online fogadóórák hirdetése is, hogy a kollegák kapcsolatban tudjanak maradni a vezetőséggel.

Szerző: Varga Ádám, az INNObyte HR managere

SZÉKHELY

1115 Budapest,
Bartók Béla út 105-113.
6. emelet

TELEPHELY

7621 Pécs,
Irgalmasok utcája 5.
I. em. (Konzum Irodaház)

INNOBYTE INFORMATIKAI ZRT.

member of 4ig group

EMAIL

info@innobyte.hu

FAX

+36 1 700 2560

TELEFON

+36 1 700 2563
Széchenyi2020 logo